Pagini de artă | Expoziție de pictură

0
33

Miercuri, 7 mai 2025, ora 18.00, în Sala „Petru Creția” a  Muzeului National al Literaturii Române (Calea Griviței 64-66), va avea loc vernisajul expoziției Pagini de artă care  reunește lucrările a trei artiști vizuali: Oana Bîrsan, Dana Simion și Ingrid Gheorghiulescu.

Expoziția de grup Pagini de artă își propune să fie un dialog vizual între diferite stiluri, tehnici și perspective artistice. Fiecare artist expozant contribuie cu „pagini” unice, aducând în fața publicului fragmente din propriile universuri creative. Aceste fragmente se alătură pentru a forma o „carte” completă, în care diversitatea stilistică și tematică se îmbină armonios.

Conceptul expoziției Pagini de artă s-a născut din dorința de a explora și de a celebra diversitatea expresiilor artistice contemporane. Titlul sugerează ideea că fiecare lucrare de artă constituie o pagină individuală dintr-o carte vastă, o cronică a emoțiilor, ideilor și experiențelor umane transpuse pe pânză.

Operele artiștilor explorează o gamă variată de teme, stiluri și tehnici picturale. Fiecare lucrare expusă este o pagină deschisă către universul interior al creatorului său, oferind vizitatorilor posibilitatea de a descoperi perspective unice și de a se conecta emoțional cu fiecare tablou.

Pagini de artă nu este doar o simplă expoziție, ci o invitație la explorare și introspecție. Vizitatorul este încurajat să se piardă în paginile acestei colecții, să se lase inspirat și să găsească propriile conexiuni și înțelesuri în operele expuse.

Vă invităm să faceți parte din această călătorie artistică unică, găzduită de Muzeul National al Literaturii Române, un loc unde cultura, tradiția și arta se întâlnesc armonios.

Expoziția poate fi vizitată în perioada 7 – 30 mai 2025, de marți până sâmbătă, în intervalul orar 12.00 – 20.00.

***

Oana Bîrsan: „Cu toții am admirat măcar o dată în viață hipnoticul joc de lumini dat de un vitraliu scăldat în soare. Și totuși, frumusețea care ne-a uimit nu aparținea niciuneia dintre zecile de bucățele de sticlă colorată și nici măcar rafinatului ansamblu pe care ele îl conturează. Ea nu aparținea în întregime nici revărsării razelor de soare care, lovind un geam obișnuit, ar face trecătorul să-și ferească privirea. Adevărata minune se afla sub ochii noștri, cei care privind din unghiul potrivit, la momentul potrivit, asistam la înflorirea unui joc unic în timp și spațiu, care nu se va mai revela niciodată altei persoane, fiind perfect acordat la vibrația din acel moment a sufletelor noastre. Tot astfel, fiecare moment al vieții omenești este și el o bucățică de vitraliu, așteptând să fie incorporată în marele întreg și ca posesorul ei să îi confere din propria strălucire interioară și să se minuneze apoi de frumusețea și sensul pe care le-a creat.

Principalele elemente folosite în picturile mele sunt copacul și frunza. Aceste două elemente reprezintă viața și continuitatea noastră pe pământ. De asemenea, copacul poate fi privit și metaforic, el reprezentând omul în mai multe ipostaze (cu frunze sau fără etc), așa cum și omul trece prin diferite stadii în timpul vieții, păstrându-și rădăcinile la fel.”

Dana Simion: „Rămânem în viață prin ceea ce dăruim, am spus cu ceva timp în urmă și găsesc noi valențe ale acestui gând. Pictura este darul pe care am ales să îl ofer lumii.

La baza lucrărilor mele stau trei elemente: frumusețe, expresivitate și culoare. Consider că libertatea artistului constă în a fi autentic, celelalte vin de la sine. Creația mea se împarte în lucrări figurativ abstracte și revenirea la studiul figurii umane, a naturii, a diferitelor forme și elemente din realitate și îmbinarea realului cu irealul. Principalele teme abordate de mine sunt: «Îngeri», «Portaluri» și o serie de lucrări ce au ca centru de interes omul, serie ce se împarte la rândul ei în «India», «Fluturi», «Iubirea de sine – O călătorie spre autocunoaștere» și «Frumusețea va salva lumea», temă la care lucrez în prezent.

Omul și mediul real sau imaginar în care se desfășoară este subiectul ce mă preocupă și de care mă simt foarte aproape de ceva vreme încoace. Am experimentat diverse medii și teme de-a lungul timpului și consider că omul este cea mai expresivă și uimitoare formă de viață pe care o știu. Am pus accent pe ochii personajelor ce te urmăresc cu privirea indiferent de unghiul din care privești pictura. Îmi doresc ca vizitatorul să migreze din povestea tabloului în propria poveste.

Am ales să redau frânturi din lumea în care trăim, din realitate, într-o manieră de poveste. Acord foarte multă importanță simbolisticii. În lucrări veți regăsi prezența aripilor, a păsărilor, florilor, porților, copiilor, prezența maternă, a cuplului. Prezența bebelușilor înseamnă reconectarea cu inocența, inocență cu care cu toții ne naștem și pe care o rătăcim uneori treptat pe cărările vieții. Aripile reprezintă libertatea, porumbeii pacea și liniștea, florile gingășia, prospețimea, frumusețea. Prezența QR codului reprezintă dezumanizarea, pierderea esenței. Porțile deschise ce lasă lumina să inunde totul rămân mereu deschise, avem nevoie doar să fim conștienți de asta. Tehnologia este benefică atâta vreme cât este folosită corespunzător, ca ajutor și nu pentru a ne petrece viața în fața unei mașinării. Viața înseamnă să ne bucurăm de natură, de oameni, de frumos, de artă și de tot ceea ce ne oferă miraculoasa planetă în care trăim.

Am expus în cadrul bienalelor, expozițiilor și târgurilor naționale și internaționale din  București, Timișoara, Cluj, Tulcea, Iași, Suceava, Craiova, Golești, Stuttgart, Berlin, Torino, Luxemburg, Barcelona, Roma, Paris, Florența, Zrenjanin (Serbia), Thesaloniki (Grecia).”

Ingrid Gheorghiulescu: „Colecțiile aduse în fața publicului prezintă o retrospectivă a renașterii, a înnoirii, a timpului primordial și a timpului prezent, miza fiind aceea de a transmite emoția și echilibrul conceptual.

Toți avem timp pentru a ne opri o secunda și a observa, toți putem opri timpul pentru a ne echilibra și a renaște. Nu este mâine, este azi și atunci încerc să vă opresc privirea pentru un moment, în universul meu, cu minimalismul cercurilor în “Return to Innocence”, conceptualul celulei în “Fertility”, misticul japonez din “Ikigay” și “The journey of opium”, și natura “Ginkgo Biloba”.

Lucrez cu geometria minimalistă a cercului și cu tot ce implică simbolistica lui: întoarcerea la origini, la începuturi, la celulă, la ovul. Prezint în fața privitorului o retrospectivă a renașterii, a înnoirii și a nașterii, a timpului primordial și a timpului prezent, miza fiind aceea de a transmite emoția și echilibrul conceptual spre publicul privitor  și de a îl  sensibiliza. Toți avem timp pentru a ne opri o secundă și a observa, toți putem opri timpul pentru a ne echilibra și a renaște. Nu este mâine, este azi și atunci încerc să le atrag privirea, pentru un moment, spre universul meu. Mori în fiecare clipa și renaști în următoarea, un concept despre viață și moarte, despre frica de moarte, despre frica de necunoscut. Viața și moartea nu sunt lucruri diferite, ele reprezintă același fenomen. Minimalismul celor două fenomene le transpun simplu, geometric, în alb și negru, în două planuri, într-un univers al Yin și Yang-ului. De fapt, după acest echilibru alerg!

Simbolul arborelui vieții, așa cum este considerat copacul de gingko biloba în diferite culturi, are o semnificație și o descriere similare. În primul rând, sensul arborelui vieții constă în legătura și armonia dintre pământ și cer, om și esență divină. Acest simbol înseamnă și nemurire, renaștere după moarte, fertilitate. În “Breacking breath” trage un semnal de alarmă pentru restabilirea echilibrului ecologic, militând în această formă pacifistă pentru stoparea poluării excesive și inutile.”

 

Total Views: 33
Articolul precedentCOLOCVIUL NAȚIONAL „LUCIAN BLAGA – 130”
Articolul următor„Memoria amintirilor – o călătorie spre noi înșine”